Bu Blogda Ara

28 Şubat 2012

Yazıklar Olsun!


Bu ne biçim bir ölüleri anma yürüyüşüdür, Allah aşkına?. Bu nasıl bir nefrettir ki masum insanların kanlarından, cansız bedenlerinden, artık çıkmayan nefeslerinden nemalanarak yolları, kaldırımları doldurur; bu nasıl bir anlayıştır ki ölülerin üzerinden ırkçılık, mezhepçilik oyunları yürütür, bu nasıl bir zihniyettir ki "sizin soykırım iddialarınıza biz böyle yanıt veriririz" cesareti cahilliklerinin üzerini, külün ateşi örtmesi gibi örtmüştür, bu nasıl bir ahmaklıktır ki intikam alma düşüncesini ölülerin ruhlarına saygısızlık noktasına vardırmakta en ufak bir rahatsızlık duymamaktadır. Gördükçe utanıyorum, duydukça yerin dibine giriyorum. "Hepimiz Ermeniyiz, hepimiz Hrantız" diyenler demokrasi ve adalet arayışındaki, faşizme yol vermek istemeyen insanlardı. Amaç "Hepimiz insanız, adımız Hrant da olsa, soyumuz Ermeni de olsa" demekti. Peki ya yukarıdaki sloganın ne gibi bir evrensel mesajı var, Ermeni asıllı vatandaşlara ilerki zamanlarda korku dolu günler yaşatmaktan, onlara en avami şekilde hakaret etmekten başka?

Hocalı'da hayatını yitiren masum insanlara buradan bir kere daha Allah'tan rahmet diliyorum. Yalnız, onların acısını anma adına sokağa dökülen bu güruh için söyleyecek söz bulamıyorum. Belki biraz daha ileri gitmelerine izin verilse, 6-7 Eylül olaylarının benzerini yaşatacaklardı bize. İçlerindeki bakanlardan, sivil toplum örgütü liderlerinden çekinmişlerdir.

Yazıklar olsun!!!


1 yorum:

  1. Tuylerim diken diken oldu benim de! Bu arada kullanilan reklam panolari İBB ye aitmis

    YanıtlaSil